topbella

Feeing alone..??

Alone Anime Pictures, Images and Photos

Pernah rasa keseorangan? Terbeban dengan dugaan tanpa secebis kekuatan? Lemah tanpa seorang teman? Tiada sokongan, kata2 perangsang dan puisi yang membakar semangat... Pernah?? Aku pasti dan yakin, semua orang pernah merasainya... Betulkan? Sebagai seorang insan biasa, aku juga pernah merasainya...

Hurmm, just wanna share with all of you... Ada satu hari nh, aku luangkan sikit masa (cam betul je sikit, he2..) ntuk view page kawan2 kat satu web nh... Tengah dok syok usha2 page orang, masuk sana, masuk sini... Tetiba, terbaca kwn nh punya shout-out.. Dye kata dye ase hidup dye kosong, sick-off ngan idup dye, alone... Sungguh, aku terpana seketika.. Kemudian, pas view ala kadar(pergh! Ala kadar? Aku cam da baca byk komen dye ntuk tau pe masalah dye.. xde lak, eppy jer..). So, aku beraleh ke page kawan aku yg laen.. pas 2 3 profile aku redah, tetiba jumpa gak shout-out yg sama.. Dye ase kosong, dye kte xde kawan... Alone... So, aku terfikir... kalau dye cakap cmtue....

HABIS, AKU NIE SIAPA.....????

Lama gak aku terdiam, pastu mak tegur.. (sbb dah lama ngat dpn komp..) So, aku pown cecepat sign-out and terus masuk dalam bilik.. Lama aku termenung, ntah berfikir atau mencari kekuatan, aku sendiri tak pasti… Sungguh, hati aku terluka.. Mungkin luka yang lama berdarah kembali.. Diorang bukan orang yg tak rapat ngan aku.. Aku rasa diorang antara kawan2 yg close ngan aku.. Cme, mungkin akhir2 nh aku jarang contact diorang.. Almaklumlah, aku pakai celcom, diorang pakai Digi and Maxis(paham2 je arr..).. Tapi setakat nh rasanya kalau diowg bg msg, aku balas.. Dah duduk sowang2 tue, air mata pown cepat je ar turun.. Duhh, sebak rasa... Kesian kat diorang, dapat kawan macam aku.. Smpai diorang xrasa yang diorang leh je ceritakan pape probz kat aku, pasti aku bukan teman yg baik.. Tapi, dalam pada tu aku pasti tntg satu perkara.. Allah saje bagi aku tgk shout out mereka, saje nak tarbiyyah diri nh....

” Dan bertawakallah kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai pemelihara..”

( Al-Ahzab:3 )

Bila pk2 balik, dulu2.. aku pown penah gak wat cmtue.. Bila rasa kosong sket, rasa xde kawan, aku tulis gak kat shout-out.. Tapi aku ngadu gak kat somebody yg aku pecaya..

Abes tue, apa agaknya rasa kawan tue ek?? Mesti dye lagi terluka.. Ye arr, aku ckp aku rasa alone, padahal aku ngah ngadu kat dye.. Dye tue siapa sebenarnya ek??(rasanya mesti dye pk cmtue).. Kesian insan tue.. (sowi dear..I’m glad I have you..).. Sbenarnya, aku pnah terfikir gak cmnie dulu.. Thats why aku dah tak tulis kat shout out aku.. (lagi satu mgkin sbb aku dahde orang yg slalu ingatkan aku kat Dia, yang Maha Penyayang). Sblum2 nh, aku tak prnah rasa apa kwn tue rasa.. Mgkin kali nh Allah tunjuk, Allah nak soh aku rasa pulak.. Allah nak bg aku peluang duduk sebentar dan buat post-mortem pd diri seniri... Tengok, Allah tue Maha Penyayang, Maha Adil, kan?? Thank you Allah…

Sebenarnya, bukan kwn2 yang aku nak highlight kat sini.. Cme, kawan2 nh satu contoh yang realistik arr.. (plus, nak share rasa hati aku, eheh... Thank you kowg, cuz baca post nh.. he2). Pada kowg yg rasa alone tue(termasuk aku arr kdg2), jom kte sama2 tanya and cek diri seniri… Dimana Allah di dalam hati kita?? …. Ingat, kalau kte jauhkan diri dari Allah, Dia tak rugi walau sedikit pun.. Hanya kita, kita dan kita yang akan rugi.. Nak cakap pasal nikmat Allah nh, kalau 7 lautan (plus 7lautan lagi) diambil ntuk wat dakwat, xkan boleh tulis... teramat dan amat2 banyak yg sangat2 dan teramat sangat(nak cakap mmg banyak arr nikmat Allah nh, xleh dibayangkan).. Sedarlah, Allah tak pernah tinggalkan kita walau sesaat pun.. Hanya kita, kita dan kita yang selalu alpa dalam mengingatiNya..

” Tidak ada satu jiwa pun melainkan ada yang menjaganya(Allah)..”

Ath-Thaariq:4



Sentiasa berusaha ntuk menjadi yg terbaek di sisiNYA~


Smiley Face

1 comments:

Anonymous said...

tatkala ku bersendirian...
ku memandang jauh ke langit tinggi...
memandang tinggi ke langit ciptaan ILLAHI...
sambil ku mencari keajaiban buat diri...

ku soal pada hati...
"hati ini kosong tidak terisi,
kenapa ya????"
terus ku mendiamkan diri...

ku berkoreksi sendiri...
mencari dan meneliti...
tiap liku yang ku isi...
tiap perkara yang ku hiasi..

ku mencari dan meneliti...
tatkala diri sendiri...
gusar dan gundah...
penuh dalam hati...

ku mencari kekuatan...
sudah pasti adanya untuk ku...
ku yakin pada diri...
ini adalah Ujian ALLAH untuk ku...

"BERBAHAGIALAH MEREKA YANG MELAKUKAN YANG TERBAIK DALAM HIDUPNYA"

My Photo
Mohamad's daughter
a khalifatullah, having an iman that always go up and down.. like 12321...
View my complete profile