topbella

salam Maalhijrah1430..

(thanks Basyirah, ntuk kata2 nh..)

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...

alhamdulillah, tanpa disedari...
kalendar Islam tahun lepas sudah boleh ditarik,
sudah boleh disimpan kemas..
(bg yg mahu membuat rujukan arr..)
pejam celik pejam celik,
tak sangka betul..
tahun ini aku akan menganbil SPM..
(dah masuk tahun baru, kan? he2..)
duhh, camne agaknya hari2 pasnh...
pelajaran makin berat lak tue..
persediaan pown tak cukup rapi...
hurmm... (mengeluh ag, ish2)

secara jujurnya, aku agak takut...
takut untuk kembali ke alam persekolahan..
takut untuk gagal dalam merancang masa,
(tapi sentiasa berusaha mendisplinkan diri..^_^ )
takut untuk menolak tugasan yg diberi cikgu2..
( smpai kadang2 rasa terbeban lak, deyh..)
takut untuk tidak mendapat keputusan cemerlang..
( msti mak abah sedeh, hurmm..)
takut untuk bertemu rakan2... ( ait??)
takut tersungkur dan dibawa arus...(nauzubillah..)

tapi, walau sedalam mana pown ketakutan,
kita harus menghadapi realiti, kan??
sebab tue, aku (dan kamu semua) perlu memastikan..
bahawa hari ini lebih baik dari semalam,
dan hari esok( andai masih ada) lebih baik dari hari ini...

sebenarnya, semalam...
aku pergi ke JB, pergi jmputan walimah..
( tahniah k.Aisyah Amirah..)
lepas tue, pergi shopping buku2 jap..
almaklumlah, tahun dpn aku nak SPM...
( highlight kat aku sbb aku beli byk buku, he2)
pas dah smpai rumah tue, temenung je...
bukan termenung sbenarnya, lepaskan lteh .. ^_^
smbil tue, tengok2 buku yg dibeli..
(boleh tahan susah latihan dalam tue..)
and then, bila azan maghrib.
baru teringat..... dah masuk tahun baru rupanya..
amek hp, send msg jap...
almaklumlah.......
1 Muharram nh tarikh istimewa, betulkan? ^_-

so...
jom kita pk2....
tahun lpas, kita byk tlg Islam ke..
atau banyak wat fitnah kat Islam..??
buang yg keruh, ambil yang jernih...
tahun lepas adalah kenangan,
kita xleh wat pape ntuk ubah..
tapi, kita masih ada masa depan....
kita boleh rancang masa depan kita,
kalau perancangan tu selari dengan perancangan Allah,
insyaAllah kita akan dapat apa yang kita hajatkan..
yg penting, kita perlu berusaha..
natijah tue Allah yang akan bagi..
percayalah, Dia tau apa yg terbaik...
ingat tue! (peringatan KHAS ntuk diri sendiri..)

Ibn Mas'ud berkata..
" perkara yang paling sedih bila tibanya tahun baru
ialah, umurku bertambah tetapi amalanku tidak bertambah.."
(thanks kak nas, sbb share kata2 nh...)

tepuk dada tanya iman,
bagaimana dengan diri kita...???

sentiasalah berusaha ntuk menjadi yg terbaik..

1 comments:

Yori Minase said...

Insyaallah...sama2 la kita buat yang terbaik...

My Photo
Mohamad's daughter
a khalifatullah, having an iman that always go up and down.. like 12321...
View my complete profile