topbella

Rasa sayang itu...


bismillahirrahmanirrahim..

moga ketenangan mnjadi milik kita!

well, hari ni yott nak share psal...

rasa kosong yg kadang menyelinap ke dalam hati... hmm, yott pernah cakap lam aty; hargailah rasa sayang selagi ia masih ada.. sbb tu laa, yott selalu cm nampak lebih2 tme bsahabat ngan someone.. dah kata pown kwn, mstilaa yott sayang dye... kowg pown msti cmtue gak, kan?? tambah2 lak; mencintai sahabat melebihi diri sendiri bukankah dituntut dalam islam??

akhir- akhir ini, yott cm selalu teringat kisah lama... [haha, almaklumlah.. nk exam. bila exam pndang buku. so fikiran selalulah melayang kalau tak ditambat, eheh] yott nh ada satu tabiat, stail suka bg hadiah kat kwn2 yg yott sayang.. hmm, sudah semestinya pompuan je~ [okeh, ada gk laa bg kat kwn2 laki, tapi sangat jarang okeh! ] almaklumlah, mksud nama yott kan si pemurah~_~' sampailaa satu hari nh, ttbe je sowg mmbe cm bengang kat yott. [kami cam gdo laa gk sbenarnya~haha]. dye ckp:

‘kau ingat kau boleh beli persahabatan nh ngan barang2 kau ke??’

pergh!! waktu tue yott cm terkedu giler.. yott tak pernah pk cmtue.. yott bg sbb yott sayang dye. yes, yott sayang dye! so what?? huh. dan kalau tak salah yott, Rasululullah pown ske gak bg hadiah kt sahabat2.. but its ok then.... yott xtau cmne waktu yg berlalu mnjadikan kami renggang. mmula yott slalu gak msg2 dye. tp xde balasan.. lme2 yott jadi penat... penat untuk contact2 dye ag.. penat okeh! cm tgegeh je. haha. lambat laun.. rasa sayang yg ada lam aty tu jadi cm.. hmm.. pendek kte da x mcm dulu laa... mungkin sbb salah yott gak, mungkin yott banyak ngat wt dosa, tak prihatin dalam mnjaga prsahabatan yg diamanahkan nh... [sowii laa kwn2]

but then, ttbe dye contact yott. well, yott cm xde arr rasa ppe sgt. i mean, kalau dulu dye contact msti yott da nanges guling2 teharu. tapi bila dye msg ritu, lepas bberapa tahun hilang. yott rse cm... xde ppe yg gembira pown. at the sme tme, yott ase sedih sgt2. mne perginya hati yg dulu?? yg dok berharap dy contact yott ag.. da hilang. da xde.. wuu..

actually, cmtu gak arr kte ngan Allah. tiap kali ada masalah, kita cari Dia. kte nanges sungguh2. cm nak tekeluar biji mte nanges. kte rasa cm konon2 da rapat sgt ngan Allah. bukan sbb pe pown, sbb kte rasa Dia je yg ada ntuk kte tme tue. tapi bila Allah da hadiahkan ktenangan, Dia da amek kegusaran kat hati kte, kte jadi cm dulu. kte lupakan Dia. cet. hipokrit tol kte nh!


lambat laun, waktu akan menjadikan kte seorang yg pelupa..
rasa rindu dan cinta untuk bertemuNya akan hilang dimamah masa.. kte akan menjadi seorang hamba yg mencipta pelbagai alasan untuk bertemuNya. ada exam, nk study kononnya. [cam yott jek, sengal laa wt alasan cmnh.] ada program nh, program tue. kalau tgk bola, ppagi buta ag leh bgn. [oh ini bukan yott, hehe] bf tepon, tgh takbir nak mula semayang pown batal. [nauzubillah] yott takut; lambat laun... rasa cinta dan sayang Allah trhadap kita akan hilang. kalau yott, msti yott sedih gler bila ilang sahabat. of coz laa, dia yg dharap ntuk tarik tgn yott msuk syurga.. kan?? kan?? tapi Dia, Dia tak rugi sekupang pown kalau kita tinggalkan Dia. Oh mstii laa syg~ kita yg pasti rugi teramat! sengal ke pe nak tinggalkan Allah yg slalu tolong kte, bg mcm2 kt kte. tp tu laa, sedar tak sedar kdg2 kte da pown mnjauhi Dia... Astaghfirullah....

actually, ttbe rasa lemah lak. rasa down nk pkse nh. huhu. so jmpa miss blog jap. kata2 miss blog nh bukan ntuk orang laen, tp untuk si empunya diri. .yott laa. ^_^ eh2, nk kne amek kertas kuiz math td. cm byk gak salah. atooy~ kne study hard nh! [boleh ke?? haha]

mode: rindu dia yg pernah menjadi penolong saya..
moga Dia memberi kkuatan ntuk kte mnjadi yg terbaek disisiNya!!

4 comments:

farhA kH said...

owh..yott..sakit sbb ilang shbt mmg perit..tp still kte kn igt..x semua org hargai shbt mcm mn kta hargai die..doakan dia masih dalam kasih sayangNya supaya mudah mendapat kasih sayang sesama makhlukNya..

Anonymous said...

ble tgk blog nadiah..rndu plak..hehe

iman12321 said...

k.farha: yup.. btol tue~ moga Allah rahmati setiap langkah kita semua..

anonymous: spe nh?? haai~ bila tgk blog je ke wndu?? hehe

Afiqahm said...

ahaaa:) btol tu..cintakan manusia manusia akan mati tapi cinta Allah la yang hakiki:)

tapi kena ingat....sebab kawan jugak kita boleh rasai nikmat ukhuwah dalam keimanan:) n dalam mase yang same..kita akan lebih bersyukur kat DIA yang mencipta kawan kita untuk kita:)

ea? hehehe..mish yu a lot!

My Photo
Mohamad's daughter
a khalifatullah, having an iman that always go up and down.. like 12321...
View my complete profile